ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΜΠΙΣΚΟΤΩΝ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ


ΕΡΓΑΣΙΑ
του μαθητή        
για την εταιρεία
Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.
Βιομηχανία Μπισκότων & Ειδών Διατροφής

1.         Η βιομηχανία μπισκότων και ειδών διατροφής Ε.Ι Παπαδόπουλος Α.Ε συστάθηκε το 1971 και είναι μια βιομηχανική και εμπορική εταιρεία η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία μπισκότων και ειδών διατροφής.

2.           ΘΕΣΗ (ΕΔΡΑ) ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
             
              Η έδρα της βρίσκεται στην οδό Πέτρου Ράλλη 26, 118 10 Ταύρος και λειτουργούν τέσσερα εργοστάσια της Εταιρείας τα οποία βρίσκονται στον Ταύρο, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Οινόφυτα και ένα κέντρο διανομής στην Μάνδρα Αττικής.

3.           ΠΟΙΑ ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΕΧΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ

              Α.Ε

4.           ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΗΣ (ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ)?

              Η σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας κατά την 31η Δεκεμβρίου 2013 είχε ως εξής:

Ιωάννα Παπαδοπούλου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα  Σύμβουλος
Κωνσταντίνος Χ. Αργυρόπουλος, Μέλος
Ευάγγελος Χ. Αργυρόπουλος -Παπαδόπουλος, Μέλος
Ανδρέας-Θωμάς Ι. Ακάβαλος, Μέλος
Αλέξανδρος Σ. Μεταλληνός, Μέλος
Αικατερίνη Καρατζά, Μέλος
Αικατερίνη Γ. Σαριδάκη, Μελος

5.           ΤΙ ΜΕΤΟΧΕΣ ΕΧΕΙ?

              Οι μετοχές της εταιρείας είναι κοινές ανώνυμες, ονομαστικής αξίας είκοσι (20) ευρώ εκάστη και δεν είναι εισηγμενες σε οργανωμένη χρηματιστηριακή αγορά


.-2-

6.           Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ?
             
              ΟΧΙ

7.         ΤΙ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ?

            Υπάρχει μία τεράστια γκάμα όσον αναφορά τα προϊόντα της εταιρείας Παπαδοπούλου. Διαθέτει 287 κωδικούς προϊόντων, τα οποία χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, τα μπισκότα (22 είδη), τα αρτοσκευάσματα (4 είδη), το ψωμί (2 είδη) και τις μπάρες δημητριακών.

            α.         ΜΠΙΣΚΟΤΑ
                        Τα είδη των μπισκότων Παπαδοπούλου είναι τα εξής :
                        1)         ΠτιΜπερ
                        2)         Μιράντα
                        3)         Cream Crackers
                        4)         Caprice
                        5)         Γεμιστά
                        6)         Cookies
                        7)         Πολυδημητριακά
                        8)         Digestive
                        9)         Marie
                        10)      Mascot
                        11)      Rondo
                        12)      Βουτήματα
                        13)      Mama’s
                        14)      Butter Cookies
                        15)      Choco
                        16)      Speculoos / Κανέλας
                        17)      Pick Crackers
                        18)      Κρακεράκια
                        19)      Twist
                        20)      Choco Shock
                        21)      Γλυκοκεράσματα
                        22)      Μπισκότα κακάο / βανίλιας

            β.         ΦΡΥΓΑΝΙΕΣ
                        Φρυγανιές Παπαδοπούλου
                        1)         Krispies
                        2)         Φρυγανιές
                        3)         Krispies Μεσόγειος Γεύση
                        4)         Κριτσίνια


-3-

            γ.         ΨΩΜΙ
                        Ψωμί Παπαδοπούλου
                        1)         Χωριανό
                        2)         Γεύση2

            δ.         ΜΠΑΡΕΣ
                        Μπάρες δημητριακών Παπαδοπούλου
                        1)         Μπάρα δημητριακών κλασσική
                        2)         Μπάρα δημητριακών με κόκκινα φρούτα και γάλα
                        3)         Μπάρα δημητριακών με κόκκινα φρούτα και σοκολάτα γάλακτος
                        4)         Μπάρα δημητριακών με κομματάκια σοκολάτας και σοκολάτα γάλακτος

8.           ΚΑΝΕΙ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ?

              Υπακούοντας στις απαιτήσεις των καιρών και παρακολουθώντας διαρκώς τις εξελίξεις, τις συγκυρίες και τις ανακατατάξεις στη διεθνή αγορά, η εταιρεία Παπαδοπούλου λειτουργεί ως ανοικτό μοντέλο καινοτομίας και συμμετέχει σε πλήθος συνεργασιών με περισσότερες από 40 χώρες, δηλώνοντας έτσι αισθητά την παρουσία της και εκτός συνόρων. Οι εξαγωγές των προϊόντων Παπαδοπούλου πραγματοποιούνται και στις 5 ηπείρους με εξαγωγική έμφαση κυρίως στα Βαλκάνια σε χώρες όπως η Βουλγαρία, η Σερβία, η Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, η Αλβανία, η Ρουμανία και η Σλοβενία. Ως νούμερο 1 εξαγωγικό προϊόν ανάμεσα στην πληθώρα των προϊόντων που εξάγει η εταιρεία μπορούν να χαρακτηριστούν τα Caprice Παπαδοπούλου τα οποία εξάγονται σε χώρες όπως η Αυστραλία, η Νότια Αφρική, το Μεξικό και ο Καναδάς.

9.           ΕΧΕΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ?

              Διαθέτει 4 εργοστάσια σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Οινόφυτα, καθώς και μία κεντρική Αποθήκη Ετοίμων Προϊόντων στην περιοχή του Ασπροπύργου

10.         ΕΧΕΙ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ?

              ΟΧΙ.

11.         ΤΙ ΘΕΣΗ ΚΑΤΕΧΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ (ΣΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΤΗΣ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ?

              Ηγείται στο χωρο της μπισκοτοποιϊας, κατέχει τη 2η θέση στο σύνολο της φρυγανιάς, ενώ ηγείται στην κατηγορία της Premium φρυγανιάς. 
-4-

12.         ΕΧΟΥΜΕ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ? (ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ?)

              Τα εργοστάσιά της είναι πιστοποιημένα και λειτουργούν κατά τα διεθνή Πρότυπα Διαχείρισης Ποιότητας ISO 9001:2008 και Ασφαλείας Τροφίμων ISO 22000:2005, συμπεριλαμβανομένης της μελέτης HACCP (Ανάλυση Κινδύνων και Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου).

13.       ΤΙ ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΥ ΤΙΣ ΦΕΡΝΕΙ?

            Με υπευθυνότητα και γνώση οι διατροφολόγοι και οι επιστήμονές της εταιρείας,  δημιουργούν προϊόντα υψηλής ποιότητας, χωρίς γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς (GMO) στις πρώτες ύλες τους και απαλλαγμένα από συντηρητικά. Όλα τα προϊόντα παρασκευάζονται με αγνά υλικά και παραδοσιακές συνταγές. Το κύριο συστατικό των προϊόντων είναι τα δημητριακά, όπως σιτάρι, σίκαλη, βρώμη και κριθάρι απαραίτητα στοιχεία σε μια καθημερινή ισορροπημένη διατροφή, καθώς περιέχουν υδατάνθρακες, την βασική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό.

14α.      ΠΩΣ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ? (ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ)

            Όσον αναφορά τις ενέργειες προώθησης που χρησιμοποιεί η εταιρεία για τα προϊόντα είναι ποικίλες. Η εταιρεία Παπαδοπούλου δίνει ιδιαίτερη έμφαση σε αυτό το εργαλείο marketing και δαπανά μεγάλα ποσά στα μέσα προώθησης προκειμένου να διατηρεί καθημερινή επαφή με τους καταναλωτές.

            α.         Διαφήμιση

                        Μόνο το 2013 η εταιρεία δαπάνησε συνολικά για διαφημίσεις των προϊόντων της 7.980.011,70 €. Για την επιτυχία των διαφημίσεων της συνεργάζεται με μια πληθώρα διαφημιστικών εταιρειών. Τα διαφημιστικά σποτ των προϊόντων της είναι μικρής διάρκειας και τις περισσότερες φορές καταγράφουν τη χρήση των προϊόντων στη καθημερινότητα των καταναλωτών, την ιστορία των προϊόντων, τη ανωτερότητα στη γεύση τους και τη διατροφική τους αξία. Συνήθως οι διαφημίσεις των προϊόντων είναι διαφημίσεις υπομνηστικές και κύρους και χρησιμοποιούν επίκληση στο συναίσθημα των καταναλωτών με φράσεις και σλόγκαν όπως «τα δικά μας γεμιστά», «το παρεάκι μου σε κάθε ταξίδι» κ.α. Οι διαφημίσεις της εταιρείας αναπαράγονται στα πιο δημοφιλή μαζικά μέσα όπως η τηλεόραση, το ραδιόφωνο, τα περιοδικά, το internet και ορισμένες φορές σε έκθεση στο σημείο πώλησης.


-5-

            β.         Προώθηση Πωλήσεων

                        Ένα ακόμα μέσο το οποίο χρησιμοποιεί η εταιρεία είναι η προώθηση πωλήσεων με την οποία στοχεύει στην αύξηση των πωλήσεων. Συνεπώς για να το πετύχει αυτό προσφέρει στους καταναλωτές δωρεάν προϊόν μέσω των πακέτων προσφορών που πουλάει, πραγματοποιεί με τη βοήθεια συνεργατών διάφορες προβολές συνήθως καινούριων προϊόντων σε μεγάλα supermarket προκειμένου ο καταναλωτής να μπορεί να δοκιμάσει τα προϊόντα και στη συνέχεια να τα αγοράσει. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων ή το Πάσχα πολλές φορές η εταιρεία προσφέρει συλλεκτικές συσκευασίες σε πολύ συμφέρουσες τιμές οι οποίες περιλαμβάνουν μια μικρή ποικιλία προϊόντων.

            γ.         Δημοσιότητα

                        Μεγάλο ρόλο παίζει και η δημοσιότητα που λαμβάνει η επιχείρηση από διάφορους συντελεστές των μέσων μαζικής ενημέρωσης οι οποίοι λόγω της ισχύουσας θέσης τους μπορούν εύκολα να πείσουν μεγάλες μέρος των καταναλωτών να αγοράσουν κάποιο προϊόν. Για παράδειγμα τα προϊόντα της εταιρείας μπορεί να εμφανίζονται σε κάποια εκπομπή μαγειρικής ως υλικά για την παρασκευή κάποιας συνταγής.

            δ.         Merchandising

                        Η εταιρεία Παπαδοπούλου συνεργάζεται με εταιρείες merchandising για την πετυχημένη προώθηση και πώληση των προϊόντων της στα σημεία διανομής. Μέσω αυτών των εταιρειών έχουν την κατάλληλη τοποθέτηση στα ράφια των σουπερ μάρκετ, τη σωστή διαχείριση των stocks και τις κατάλληλες εκθέσεις και παρουσιάσεις προϊόντων όταν κρίνεται απαραίτητο από την εταιρεία π.χ. stands σε μεγάλα supermarket για τη δοκιμή νέων προϊόντων.

            ε.         Δημόσιες σχέσεις

                        Οι δημόσιες σχέσεις είναι ένα ακόμα μέσο προώθησης που χρησιμοποίει η Ε.Ι Παπαδοπούλου προκειμένου να διατηρεί αμεσότητα στη σχέση της με τους καταναλωτές αλλά και να τους ενημερώνει τακτικά για τα μελλοντικά της σχέδια. Τα μέσα των δημοσίων σχέσεων που χρησιμοποιεί η εταιρεία είναι κυρίως το διαδίκτυο και αυτό λόγω της μεγάλης επιρροής που έχει το συγκεκριμένο μέσο τα τελευταία χρόνια. Έτσι διατηρεί μια επίσημη ιστοσελίδα στη διεύθυνση www.papadopoulou.gr η οποία παρουσιάζει: την ιστορία της εταιρείας, τα προϊόντα της, τα νέα της, τις βραβεύσεις της, οικονομικές πληροφορίες όπως ο ετήσιος ισολογισμός και διάφορες δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Η ιστοσελίδα λειτουργεί με βάση ένα
-6-

συγκεκριμένο νομικό πλαίσιο το οποίο προστατεύει τα πνευματικά δικαιώματα και τις ιδιοκτησίες της εταιρείας αλλά και τα προσωπικά δεδομένα των επισκεπτών. Επιπλέον η εταιρεία λαμβάνοντας υπόψη της την έλευση των social media στη καθημερινότητα των Ελλήνων διατηρεί και επίσημο site στο Facebook τόσο της ίδιας της εταιρείας αλλά και ορισμένων δημοφιλών προϊόντων της. Έτσι καθημερινά περίπου 48.000 άνθρωποι που «ακολουθούν» την εταιρεία μαθαίνουν πρώτοι για τα νέα προϊόντα που λανσάρει, για τα θρεπτικά συστατικά των προϊόντων της και για διάφορες συνταγές. Επίσης έχουν τη δυνατότητα να παίρνουν μέρος σε διαγωνισμούς προκειμένου να κερδίσουν δωρεάν προϊόντα της εταιρείας και διάφορα άλλα δώρα.  Φυσικά μπορούν μέσα από το συγκεκριμένο site να πουν τη γνώμη τους για κάποιο προϊόν αλλά και τα παράπονα τους. Τέλος, η εταιρεία δημιούργησε μια μοναδική εφαρμογή για κινητά και tablets. Η εφαρμογή «πολυξυπνήματα» είναι μια καινούρια εφαρμογή για τα πολυδημητριακά Παπαδοπούλου η οποία περιλαμβάνει ξυπνητήρι, συνταγές για πρωινό με τα πολυδημητριακά, πληροφορίες για υγιεινή διατροφή και επικοινωνία μεταξύ φίλων.

            στ.       Εκθέσεις

                        Σημαντική είναι η και η συμμετοχή της εταιρείας στην online έκθεση «online expo» η οποία αποτελεί και την αποτελεσματικότερη online Έκθεση Ελληνικών Τροφίμων και Ποτών. Πρόκειται για ένα σημείο συνάντησης όλων των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων στην αλυσίδα παραγωγής και προώθησης του κλάδου τροφίμων και ποτών.

14β.    ΠΩΣ ΠΡΟΩΘΕΙ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ? (ΜΕΤΑΦΟΡΑ)

            Σχετικά με τη σωστή διάθεση των προϊόντων στην αγορά αλλά και την τοποθέτηση τους στα ράφια των καταστημάτων, η εταιρεία διαθέτει ένα επεκταμένο κύκλο συνεργατών. Συνολικά διαθέτει τρία τμήματα πωλήσεων στην Αθήνα, στο Βόλο και τη Θεσσαλονίκη από τα οποία τροφοδοτεί την Κεντρική, τη Βόρεια Ελλάδα και στη συνέχεια την υπόλοιπη επικράτεια. Επιπλέον διαθέτει και μια κεντρική αποθήκη έτοιμων προϊόντων στη Μάνδρα Αττικής. Το δυναμικό του τμήματος πωλήσεων αποτελείται συνολικά από 200 πωλητές και merchandisers σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και πάνω από 30 αποκλειστικούς αντιπρόσωπους σε όλη την Ελλάδα οι οποίοι καθημερινά επισκέπτονται μεγάλα ή μικρά σούπερ μάρκετ για τη συνεχή τροφοδότηση των προϊόντων. Επιπροσθέτως 2.000 χονδρέμποροι σε όλη την Ελλάδα εξυπηρετούν και καλύπτουν όλα τα μικρά σημεία πώλησης όπως περίπτερα, κυλικεία, γαλακτοπωλεία, κάβες, φούρνους, ψιλικατζίδικα. Συγχρόνως η εταιρεία διαθέτει ένα μεγάλο στόλο αυτοκινήτων ο οποίος ταξιδεύει καθημερινά σε όλη την Ελλάδα για τη διανομή των προϊόντων.

-7-

            Την τελευταία δεκαετία η εταιρεία γνωρίζοντας τις εξελίξεις της τεχνολογίας στο χώρο αυτό δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο merchandising των προϊόντων σε όλα τα σημεία πώλησης. Για αυτό το λόγο και όλα τα κέντρα αποθήκευσης έχουν μετατραπεί σε εξελιγμένα αυτοματοποιημένα κέντρα.
            Σημαντικό κανάλι διανομής για την εταιρεία αποτελεί και το οργανωμένο εμπόριο (μεγάλες αλυσίδες supermarket) με το οποίο και διατηρεί άριστες σχέσεις λόγω του όγκου των πωλήσεων που πραγματοποιείται από αυτό.
            Τέλος, η εταιρεία έχει αναπτύξει συνεργασίες με διάφορες εταιρείες και εργαλεία logistics προκειμένου να εξασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία της διανομής των προϊόντων από τα κέντρα της εταιρείας στην ελληνική αγορά. Ένα από τα πιο εξελιγμένα μέσα logistics που χρησιμοποιεί είναι το PocketBiz Sales το οποίο είναι ένα ενοποιημένο σύστημα που επιτρέπει στην εταιρεία τον ηλεκτρονικό έλεγχο των πωλήσεων, των παραγγελιοληψιών, της τιμολόγησης, των εισπράξεων, της καταγραφής του ραφιού κτλ.), όπως επίσης και την παροχή πληροφοριών σχετικά με το ιστορικό παραγγελιών, τα stock, στατιστικά στοιχεία κτλ.

15.       ΠΩΣ ΔΙΟΙΚΕΙΤΑΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ?

            Την εταιρεία πλαισιώνει το υψηλότερο επίπεδο ιεραρχίας η οποία αποτελείται από το Διοικητικό Συμβούλιο και την Πρόεδρο της εταιρείας. Το διοικητικό συμβούλιο αποτελείται από :

• την πρόεδρο και Διευθύνουσα Σύμβουλο Ιωάννα Παπαδοπούλου

• τον Οικονομικό Διευθυντή

• το Διευθυντή Λογιστηρίου και 6 μέλη

16.       ΠΟΙΑ ΤΑ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ

            Η εταιρεία καταρτίζεται από 9 λειτουργικά τμήματα τα οποία αποτελούνται από άτομα και στελέχη με γνώσεις και δεξιότητες που είναι σε θέση να ανταποκρίνονται στις συνθήκες της αγοράς και να προσαρμόζονται στις ενδεχόμενες αλλαγές του εξωτερικού περιβάλλοντος.
Τα τμήματα που αποτελούν την εταιρεία είναι :

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ & ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣH MARKETING
ΕΜΠΟΡΙΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
-8-

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΑΓΟΡΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ 13

            Διεύθυνση Ποιότητας και Ασφάλειας τροφίμων
            Ο ρόλος της Διεύθυνσης Ποιότητας και Ασφάλειας τροφίμων είναι από τους πιο σημαντικούς και καθοριστικούς στη διαδικασία της παραγωγής των προϊόντων της εταιρείας Παπαδοπούλου αφού μέσα από τις διαδικασίες που πραγματοποιεί, ο τελικός καταναλωτής απολαμβάνει τα άριστης ποιότητας προϊόντα της. Από τις πρώτες ύλες έως το τελικό προϊόν πραγματοποιούνται καθημερινά χιλιάδες αυστηροί έλεγχοι σε όλα τα στάδια της παραγωγής και συσκευασίας των προϊόντων ώστε να διασφαλίζεται η άριστη ποιότητα και ασφάλεια της υγιεινής των προϊόντων Παπαδοπούλου.

            Διεύθυνση Έρευνας και Ανάπτυξης
            Η Διεύθυνση της Έρευνας και Ανάπτυξης αποτελεί το τμήμα της εταιρείας στο οποίο οφείλεται η επιτυχία των νέων και καινοτόμων προϊόντων που κατά καιρούς λανσάρει η εταιρεία με τελευταία του επιτυχία το ψωμί του τοστ «Χωριανό» και «Γεύση στο 2». Είναι το τμήμα που μετατρέπει την ιδέα σε προϊόν. Μια σειρά από ενέργειες που πραγματοποιεί το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης συμβάλουν στο να δημιουργηθεί ένα νέο και καινοτόμο προϊόν το οποίο θα έχει αποδοχή από τους καταναλωτές (μπάρες πολυδημητριακών Digestive). Οι ενέργειες αυτές που διενεργούν τα στελέχη του τμήματος μεταξύ των άλλων είναι :
 -Έρευνα της αγοράς που σχεδιάζει η εταιρεία να εισέλθει και των χαρακτηριστικών της
- Έρευνα του τμήματος της αγοράς που θα απευθύνεται το νέο προϊόν
 -Έρευνα και ανάλυση των προϊόντων των ανταγωνιστών
 -Χαρακτηριστικά του πληθυσμού της αγοράς (δημογραφικά, καταναλωτικές συνήθειες κτλ.)
 -Ανάπτυξη στρατηγικής marketing
 -Ανάλυση πωλήσεων

            Διεύθυνση Marketing
            Οι διαδικασίες της Διεύθυνσης Marketing ουσιαστικά είναι η εικόνα της εταιρείας προς το κοινό. Σκοπός της είναι να διατηρεί άμεση επαφή με τους καταναλωτές της Ε.Ι Παπαδοπούλου. Έτσι μέσα από τις μεθόδους και τα εργαλεία Marketing, τα οποία αναφέρονται αναλυτικά σε επόμενο κεφάλαιο (Μείγμα Marketing) τα στελέχη του τμήματος ασχολούνται με την προώθηση της δημόσιας εικόνας της και των προϊόντων της εταιρείας. Μέσα από εκθέσεις, διαφημίσεις και άλλα μέσα προώθησης όπως το internet και οι δημόσιες σχέσεις η εταιρεία κάνει πετυχημένες προσπάθειες ώστε να διατηρεί στη μνήμη των καταναλωτών το brand της εταιρείας.

-9-

            Εμπορική Διεύθυνση
            Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες της εμπορικής διεύθυνσης είναι να υλοποιεί το πλάνο της στρατηγικής ανάπτυξης της εταιρείας και να οργανώνει το τμήμα πωλήσεων ώστε να διατηρείται η άριστη σχέση με τους πελάτες και τους προμηθευτές της εταιρείας άλλα και τη δημιουργία νέου πελατολογίου όταν η εταιρεία εισέρχεται σε μια νέα αγορά.
Επιπλέον, είναι υπεύθυνη για την επίτευξη των στόχων πωλήσεων και για να ενημερώνει την οικονομική διεύθυνση για την πορεία των πωλήσεων.

            Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού
            Η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού αποτελεί μια από τις σημαντικότερες λειτουργίες της εταιρείας Παπαδοπούλου αφού είναι αυτή που συντονίζει όλες τις υπόλοιπες λειτουργίες και τον ανθρώπινο παράγοντα της εταιρείας. Είναι υπεύθυνη για την οργάνωση των υπαλλήλων, την εύρεση την επιλογή και την εκπαίδευση των κατάλληλων εργαζομένων, τη μισθοδοσία και οποιαδήποτε άλλη λειτουργία αφορά τον ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας.

            Διεύθυνση Προμηθειών
            Ρόλος της Διεύθυνσης Προμηθειών είναι η παρακολούθηση και ο έλεγχος των υλικών που είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία της πορείας των προϊόντων από τα εργοστάσια στον τελικό καταναλωτή. Πιο συγκεκριμένα η διεύθυνση είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο επάρκειας των α υλών κατά τη διάρκεια της παραγωγικής διαδικασίας, τον έλεγχο και τη συντήρηση των αποθεμάτων, την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων στους διανομείς και στα τελικά σημεία πώλησης καθώς και για τις πολιτικές πίστωσης που εφαρμόζει η εταιρεία στους πελάτες της.

            Διεύθυνση Διεθνών Αγορών
            Η Διεύθυνση Διεθνών Αγορών ασχολείται με τις εξαγωγικές δραστηριότητες της εταιρείας οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί σε όγκο αλλά και στις χώρες που πραγματοποιούνται εξαγωγές. Η Διεύθυνση παρακολουθεί τα χαρακτηριστικά των αγορών που δραστηριοποιείται και ερευνά τις νέες καταναλωτικές τάσεις προσπαθώντας να τις ερμηνεύσει σε ιδέες προϊόντων, όπου σε αρκετές περιπτώσεις εμφανίζονται/λανσάρονται με διαφορετική προσέγγιση (συσκευασία, επικοινωνία, γεύσεις) σε σχέση με την ελληνική αγορά.

            Τεχνική Διεύθυνση
            Η Τεχνική Διεύθυνση ασχολείται με τη γενικότερη κατάσταση των εργοστασίων της εταιρείας. Τα καθήκοντα του τμήματος είναι να ελέγχει την κατάσταση των εργοστάσιων ώστε να βρίσκονται σε άριστη κατάσταση και να μην μπαίνει σε κίνδυνο η ασφάλεια των εργαζομένων και σε συνεργασία με τη διεύθυνση Ποιότητας και Ασφάλειας Τροφίμων να ελέγχει ότι τηρούνται τα

-10-

πρότυπα διαχείρισης ποιότητας ISO 9001:2008 και Ασφαλείας Τροφίμων ISO 22000:2005, συμπεριλαμβανομένης της μελέτης HACCP.

            Οικονομική Διεύθυνση
            Η Οικονομική διεύθυνση της εταιρείας είναι υπεύθυνη για την παρακολούθηση των οικονομικών δραστηριοτήτων της εταιρείας ώστε να διατηρεί την υγιή οικονομική κατάσταση της, που διατηρεί τις τελευταίες δεκαετίες. Η διεύθυνση παίρνει αποφάσεις για την οικονομική πολιτική που ακολουθεί, για την έγκριση project νέων προϊόντων της διεύθυνσης Έρευνας και Ανάπτυξης ή για την έγκριση εισόδου της εταιρείας σε μια νέα αγορά και για νέες επενδύσεις, για τη χρηματοδότηση των χορηγιών, την πληρωμή πελατών και προμηθευτών και την αποπληρωμή των δανείων. Επιπλέον, παρακολουθεί τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας και είναι υπεύθυνη για τη σύνταξη του ετήσιου ισολογισμού της εταιρείας στο τέλος κάθε χρήσης.

17.       ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΚΕΡΔΗ

            Το έτος 2015 η εταιρεία πραγματοποίησε πωλήσεις 135,6€ εκατ. (2014: €133,7εκατ.) Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €10,6 εκατ. (2014: € 11,3 εκατ.).
            Η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της και ενίσχυσε τη θέση της σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται.
            Συνεχίζει την ηγετική της πορεία στον τομέα της μπισκοτοποιίας με νέα προϊόντα προστιθέμενης αξίας καθώς επίσης ακολουθεί την επιτυχημένη πορεία της στο χώρο του συσκευασμένου ψωμιού με τις μάρκες “Χωριανό”, “ Γεύση² ” και “Αρχαία Σπορά με Δίκοκκο Σιτάρι”.
            Στον τομέα των αρτοσκευασμάτων η εταιρεία κατέχει τη δεύτερη θέση διατηρώντας ωστόσο την ηγετική της θέση στην κατηγορία της Premium Φρυγανιάς.
            Επιπλέον η εταιρεία αυξάνει περαιτέρω τους όγκους και το μερίδιό της στην κατηγορία μπάρες δημητριακών με τη μάρκα “Digestive Bars”.
            Παράλληλα, η διεθνής δραστηριότητα συνεχίζεται δυναμικά με κύριο στόχο την επώνυμη διείσδυση των προϊόντων στα Οργανωμένα Δίκτυα Λιανικής, με έμφαση στις Ευρωπαϊκές Αγορές και τις Αγορές της Μέσης Ανατολής.

2014 (€ χιλ.)
2015 (€ χιλ.)
Σύνολο Ενεργητικού
169.292
155.072
Ίδια Κεφάλαια
81.473
83.292
Υποχρεώσεις
87.819
71.780
Κύκλος Εργασιών
133.694
135.577
Καθαρά Κέρδη προ Φόρων
11.319
10.593

-11-

18.       ΠΟΣΟ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΧΕΙ?
           
            Η εταιρεία Ε.Ι Παπαδόπουλος Α.Ε απασχολεί περίπου 1.200 εργαζόμενους και ανήκει στις εταιρείες με το μεγαλύτερο ανθρώπινο δυναμικό στην Ελλάδα σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ICAP. Οι εργαζόμενοι της εταιρείας είναι μορφωμένα στελέχη απόφοιτοι ΑΕΙ/ΤΕΙ, κάτοχοι Masters ελληνικών ή ξένων πανεπιστημίων αλλά και ανειδίκευτο προσωπικό. Η εταιρεία δίνει τη δυνατότητα σε κάθε εργαζόμενο να αναπτυχθεί επαγγελματικά και να εξελιχθεί εντός της εταιρείας μέσα από τα προγράμματα εκπαίδευσης και κατάρτισης που προσφέρει στους εργαζομένους της με σκοπό να εμπλουτίσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες του κάθε υπαλλήλου. Επίσης προσφέρει στους εργαζόμενους σεμινάρια κατάρτισης και εκπαίδευσης ανάλογα με το τμήμα της εταιρείας και τη θέση. Τα σεμινάρια αυτά πραγματοποιούνται είτε από εξωτερικούς φορείς ή εσωτερικά από την ίδια την εταιρεία. Επιπλέον οι εργαζόμενοι είναι σε θέση να εκπαιδευτούν και μέσα από την ίδια την εργασία αποκτώντας εργασιακή εμπειρία. Για παράδειγμα, υπάρχουν προγράμματα για την πρόληψη εργατικών ατυχημάτων και τήρηση κανόνων υγιεινής στα τμήματα παραγωγής και ποιότητας των προϊόντων.

19.       ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

            1920
            Το πρώτο μπισκότο Παπαδοπούλου μοσχοβόλησε στο φούρνο του σπιτιού της οικογένειας Παπαδοπούλου στην Κωνσταντινούπολη και σφραγίστηκε με μία απλή ξύλινη σφραγίδα. Το 1922, με τη Μικρασιατική Καταστροφή, ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος με τη μητέρα του και τους αδελφούς του επιβιβάζονται σε πλοίο με προορισμό το λιμάνι του Πειραιά. Το πλοίο έδεσε στο λιμάνι και η οικογένεια επέλεξε να κάτσει σε ένα καφενείο να ξεκουραστεί, όπου τους περίμενε μια έκπληξη: πληροφορήθηκαν ότι στην Ελλάδα τα μπισκότα δεν ήταν γνωστά. Και έτσι γεννήθηκε η μεγάλη ιδέα να διαδώσουν στην Ελλάδα την μεγάλη τους αγάπη, την τέχνη του μπισκότου.

            1930
            Η οικογένεια εγκαθίσταται σε στέγη που προσέφερε το Κράτος, σε προσφυγική πολυκατοικία κοντά στο Λυκαβηττό. Μητέρα και παιδιά αγοράζουν ένα μικρό φούρνο και ξεκινούν πάλι τη γνωστή τους τέχνη: η μητέρα ζυμώνει και ψήνει Πτι Μπερ, τα παιδιά τα πουλούν χύμα. Το 1930 και το 1935 κυκλοφορούν για πρώτη φορά οι 3 από τις σημαντικότερες μάρκες της εταιρείας: τα Μιράντα, τα Γεμιστά και τα Cream Crackers που θα αγαπηθούν από όλες τις ελληνικές οικογένειες και θα συντροφεύουν κάθε ηλικία σε κάθε στιγμή. Το 1938, έτος σταθμός, η βιοτεχνία εγκαθίσταται στο πρώτο της μικρό εργοστάσιο στην Αθήνα, στην οδό Θεσσαλονίκης, στη

-12-

γέφυρα Πουλόπουλου και αγοράζονται μηχανήματα ελληνικής κατασκευής για τις ανάγκες της παραγωγής.

            1940
            Η Ελλάδα μπαίνει στη δίνη του πολέμου. Τα Πτι Μπερ, τα Γεμιστά, τα Μιράντα που συσκευάζονται στα μεγάλα τετράγωνα κουτιά από λευκοσίδηρο, γίνονται τα αγαπημένα όλων των Ελλήνων. Τα Cream Crackers από προζύμι και τα 1.296 φύλλα ζύμης καταναλώνονται από τον ελληνικό στρατό ως ξηρά τροφή, χάρη στη 9
δυνατότητα μαζικής παραγωγής που προσφέρει ο καινούριος εξοπλισμός του εργοστασίου της τότε μικρής βιομηχανίας.

            1950
            Το έτος 1952 ανοίγει το πρώτο μεγάλο και σύγχρονο εργοστάσιο της εταιρείας στην Πέτρου Ράλλη. Ιδιαίτερη για τη σπουδαιότητα της η συγκεκριμένη τεχνολογία καθώς και τα όνειρα, οι προσπάθειες, οι κόποι τόσων χρόνων βρίσκουν την πρώτη τους σύγχρονη στέγη.

            1960
            Με οδηγό τη σκληρή δουλειά, το μεράκι και την αγάπη για το μπισκότο, η εταιρεία Παπαδοπούλου αποκτά ηγετική θέση στον κλάδο της μπισκοτοποιίας στην Ελλάδα, έχοντας κερδίσει επάξια την αγάπη και την προτίμηση των Ελλήνων. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Ευάγγελος Παπαδόπουλος αναφέρει χαρακτηριστικά : «Εμείς οι παλαιοί κάναμε προσεκτικά επιχειρηματικά βήματα και όχι ριψοκίνδυνα άλματα και εφαρμόζαμε μια στρατηγική μακρόπνοη. Έτσι, με σκληρή δουλειά και αισιοδοξία, με εντιμότητα και τόλμη, με σεβασμό στον καταναλωτή μας, είδαμε τους κόπους μας να πιάνουν τόπο».

            1970
            To 1972 πραγματοποιείται ο σχεδιασμός του γνωστού μέχρι σήμερα σήματος της εταιρείας: ένα κόκκινο «Π» που συμπληρώνεται από τις φιγούρες των τεσσάρων παιδιών του Ευάγγελου Παπαδόπουλου. Το 1974 ανοίγει το δεύτερο εργοστάσιο της εταιρείας, στη Θεσσαλονίκη. Το 1978 λανσάρεται ένα νέο προϊόν στην ελληνική αγορά, το Caprice το οποίο θα αποτελέσει και τη ναυαρχίδα των εξαγωγών της εταιρείας. Τα λατρεμένα Caprice από γκοφρέτα Viennoise και κρέμα φουντουκιού και κακάο που πολλοί αντέγραψαν αλλά κανένας δεν τα «πλησίασε». Η πιο γλυκιά λατρεία που δεν έχει ηλικία.

            1980
            Η συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για προϊόντα με επωνυμία «Παπαδοπούλου» οδηγεί στην δημιουργία του τρίτου εργοστασίου, στο Βόλο. Το 1989 ακολουθεί η δυναμική είσοδος της εταιρείας στην κατηγορία των αρτοσκευασμάτων με τα παξιμαδάκια Krispies. Έτσι, ανοίγεται
-13-

ο δρόμος προς την ανάπτυξη μίας καινούριας προϊοντικής κατηγορίας για την εταιρεία.

            1990
            Πρόκειται για μία έντονα «σοκολατένια» περίοδο για την εταιρεία. Τα αγαπημένα σε όλους Πτι Μπερ, Μιράντα και Γεμιστά κυκλοφορούν πλέον και με επικάλυψη απολαυστικής σοκολάτας και αποτελούν έναν προκλητικά απολαυστικό συνδυασμό για τους λάτρεις της αυθεντικής και μοναδικά γευστικής σοκολάτας. Το 1990 αρχίζει να λειτουργεί το καινούριο εργοστάσιο στα Οινόφυτα, όπου στεγάζεται η παραγωγή των πρώτων φρυγανιών Παπαδοπούλου, κάτω από την επωνυμία Goldies.

            2000
            Τα επόμενα βήματα είναι ολοένα και πιο μεγάλα. Η περίοδος αυτή χαρακτηρίζεται από τη διεύρυνση της κατηγορίας των αρτοσκευασμάτων με το λανσάρισμα νέων προϊόντων όπως Φρυγανιές Χωριάτικες και Στρογγυλές Φρυγανιές, ενώ ακολουθεί το δυναμικό επαναλανσάρισμα των φρυγανιών Goldies κάτω από τη νέα επωνυμία φρυγανιές Παπαδοπούλου.

            Σήμερα
            Σήμερα, η εταιρεία έχει ηγετική θέση στην αγορά του μπισκότου και στην αγορά των αρτοσκευασμάτων στην ελληνική αγορά, ενώ το 2011 εισήλθε στην κατηγορία Μπάρες Δημητριακών με ένα επαναστατικό προϊόν, το Digestive Bar. Το 2013 η εταιρεία επεκτάθηκε και στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού με το Χωριανό (χωριάτικο ψωμί σε φέτες) και το Γεύση στο Τετράγωνο (ψωμί για τοστ). Ένας ολόκληρος στόλος φορτηγών μεταφέρει τα προϊόντα Παπαδοπούλου σε περισσότερες από 40 χώρες και στις 5 ηπείρους. Ένα πλήθος βραβείων σε ελληνικές και διεθνείς εκθέσεις κοσμεί τα γραφεία της εταιρείας και αποδεικνύει εμπράκτως ότι το ταξίδι της γευστικής αναζήτησης αποτελεί ένα στοίχημα που μας φέρνει συνεχώς πιο κοντά στις προτιμήσεις των καταναλωτών του σήμερα και στα προϊόντα του αύριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ενημέρωση μαθητών 1ο τετράμηνο

7 ο Γυμνάσιο Βόλου                                                Σχολικό έτος 2018-19 Μάθημα : Τεχνολογία                  Καθηγητής ...